Itt olvashatóak a játékprogram-porton található tüskék funkciói.
A jelöléstől, fentől lefele, bal oszloptól kezdve:
(O: olvasható, Í: írható; a kártya szempontjából)
- +5V (O)
- Külső hang (Í)
- C0 (O)
- C1 (O)
- C2 (O)
- C3 (O)
- C4 (O)
- C5 (O)
- C6 (O)
- C7 (O)
- C8 (O)
- C9 (O)
- C10 (O)
- C11 (O)
- C12 (O)
- C13 (O)
- C14 (O)
- C15 (O)
- B0 (Í)
- B1 (Í)
- B2 (Í)
- B3 (Í)
- B4 (Í)
- B5 (Í)
- B6 (Í)
- B7 (Í)
- E
- CPU: RXD (Í)
- CPU: TXD (Í)
- 10MHz jel (O)
- 17,734475MHz jel (O)
- 0V
- 40MHZ jel (O)
- CPU:T2 (O)
A külső hang tüskére lehet 5V és 0V között mozgó feszültségű hangforrást kapcsolni, ami a hanggenerátorral nincs kapcsolatban, hanem közvetlenül a hangkimeneten hallható. Ez azt jelenti, hogy nem lehet a hangerejét, sem a frekvencialevágást állítani.
A C? tüskék mutatják a jelenleg olvasott programpozíciót, kvázi a programszámlálót. Alapesetben a ROM címbe kell belekötni.
A B? tüskéken található az a byte, ami a ROM éppen olvasandó pozíciójában tárolódik. Általában a ROM kimenetét kell ebbe bekötni.
Az E tüske kártyaellenőrzést hajt végre. A konzol csak akkor van áram alatt, ha az E és 0V össze van kötve, vagyis van kártya beillesztve. Ilyenkor relé engedélyezi az áram folyását.
A CPU:?XD a processzor soros portját kezelik, amiről bővebben lehet a megfelelő adatlapon olvasni.
A 10MHZ jel a videogenerátor órajelét adja vissza.
A 40MHZ jel a processzor órajelét adja vissza.
A 17,734475MHz jel a videochiphez használt color burst-órajelet adja vissza.
A T2 tüske a processzor által kiadott soros adatátviteli órajelet adja ki (csak akkor működik, ha kommunikáció történik).
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése