2024/11/29

Kártyaport

Itt olvashatóak a játékprogram-porton található tüskék funkciói.
A jelöléstől, fentől lefele, bal oszloptól kezdve:
(O: olvasható, Í: írható; a kártya szempontjából)

  1. +5V (O)
  2. Külső hang (Í)
  3. C0 (O)
  4. C1 (O)
  5. C2 (O)
  6. C3 (O)
  7. C4 (O)
  8. C5 (O)
  9. C6 (O)
  10. C7 (O)
  11. C8 (O)
  12. C9 (O)
  13. C10 (O)
  14. C11 (O)
  15. C12 (O)
  16. C13 (O)
  17. C14 (O)
  18. C15 (O)
  19. B0 (Í)
  20. B1 (Í)
  21. B2 (Í)
  22. B3 (Í)
  23. B4 (Í)
  24. B5 (Í)
  25. B6 (Í)
  26. B7 (Í)
  27. E
  28. CPU: RXD (Í)
  29. CPU: TXD (Í)
  30. 10MHz jel (O)
  31. 17,734475MHz jel (O)
  32. 0V
  33. 40MHZ jel (O)
  34. CPU:T2 (O)

A külső hang tüskére lehet 5V és 0V között mozgó feszültségű hangforrást kapcsolni, ami a hanggenerátorral nincs kapcsolatban, hanem közvetlenül a hangkimeneten hallható. Ez azt jelenti, hogy nem lehet a hangerejét, sem a frekvencialevágást állítani.

A C? tüskék mutatják a jelenleg olvasott programpozíciót, kvázi a programszámlálót. Alapesetben a ROM címbe kell belekötni.

A B? tüskéken található az a byte, ami a ROM éppen olvasandó pozíciójában tárolódik. Általában a ROM kimenetét kell ebbe bekötni.

Az E tüske kártyaellenőrzést hajt végre. A konzol csak akkor van áram alatt, ha az E és 0V össze van kötve, vagyis van kártya beillesztve. Ilyenkor relé engedélyezi az áram folyását.

A CPU:?XD  a processzor soros portját kezelik, amiről bővebben lehet a megfelelő adatlapon olvasni.

A 10MHZ jel a videogenerátor órajelét adja vissza.

A 40MHZ jel a processzor órajelét adja vissza.

A 17,734475MHz jel a videochiphez használt color burst-órajelet adja vissza.

A T2 tüske a processzor által kiadott soros adatátviteli órajelet adja ki (csak akkor működik, ha kommunikáció történik).

Nincsenek megjegyzések: