A 8032-es processzorstruktúra tartalmaz 3 időzítőt (I0, I1, I2), amelyikekből I0 és I1 megegyezik. Számláló üzemmód esetén a T0 és T1 tüskére gyakorolt astabil pulzus frekvenciája álíltható a $20-as memóriacímen a következő módon:
¤7-4: I1 frekvencia
¤3-0: I0 frekvencia
A frekvencia a $18-ban megadott forrásból ered. Ez még a $20-ba beírt szám alapján le van lassítva (mindkét órának függetlenül) olyan módon, hogy a kiválasztott kristályóra (40 vagy 10MHz) egy 4 bites számlálót léptet felfelé, és mindig, ha a számláló eléri a $20-ban található referenciát, akkor egy pulzus fog létrejönni, amit a CPU kap a T¤ tüskére.
Így pl. az 1-es értékkel 20 vagy 5MHZ-es jelet lehet kézhez kapni.
A $18 memóriacím bitkiosztása (csak a releváns tartalom):
¤6: I1 jelforrás
¤5: I0 jelforrás
Az "1"-es szám a 40MHz-es órát, a "0"-s pedig a 10MHz-eset veszi alapul.
Az I2 kicsit másképp működik. Kizárólag 16 bites üzemmódja van (a két másik időzítőhöz hasonlóan), viszont az időtúllépés megjeleníthető a processzor T2 tüskéjén. Emiatt az I2 kiváló lehet soros kommunikáció esetén, ahol minden T2-pulzus jelenti a következő bit elküldését. A játékkonzolon a T2EX tüske mindig be van kapcsolva, így capture-reload nem alkalmazható.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése